Färre och bättre kör­lek­tioner

En skola med personlig service

Häggviks Trafikskola i Sollentuna, sedan 1960

Boka tid

Om Häggviks Trafikskola

Övningsområden

Trafikskolan i Häggvik är Sollentunas äldsta och har varit verksam i över 50 år. Den ligger bra placerad i Häggviks centrum. Du kommer smidigt hit med pendeltåg eller buss. Trafikskolans läge är också utomordentligt bra både för dina körövningar och din uppkörning eftersom körskolan ligger mitt i Vägverkets uppkörningsområde.

Vi är medlem i STR vilket innebär att våra lärare regelbundet uppdaterar sig när det gäller nya regler och ny pedagogik.

När man väljer trafikskola

Innan man börjar på en trafikskola kan det vara en bra ide att jämföra med andra skolor när det gäller priser och hur ofta man kan få körlektioner och godkänd procent på trafikverket.

Ta körkort som privatist eller gå på trafikskola?

Vi hjälper dig att rätta till besvärliga utbildningsmoment. Över 50 års erfarenhet i branschen borgar för att du får god valuta för dina pengar.