Färre och bättre kör­lek­tioner

En skola med personlig service

Häggviks Trafikskola i Sollentuna, sedan 1960

Boka tid

Körkorts­utbildning

Hur utbildningen på trafikskolan går till kan variera väldigt mycket, beroende på dina önskemål, förutsättningar och förkunskaper. Innan första lektionen, samtalar läraren med dig om hur du vill lägga upp utbildningen så att den passar just dig.

Vi har ofta elever med de mest skilda önskemål när det gäller t.ex intensivkurser, personliga utbildningsplaner, enstaka lektioner för att rätta till underkännanden vid uppkörning, rondellkörning och parkering etc.

Vi utgår ifrån DINA önskemål och har du inga önskemål så lägger vi upp en plan som fungerar bra för dig. Varje gång du kör hos oss är din privata handledare naturligtvis välkommen att följa med. Det ger ofta en tydlig bild om hur man kan genomföra en lektion så den blir effektiv, ekonomisk och trafiksäker.

Många undrar över hur många lektioner man behöver innan man ska göra sin uppkörning. Det är naturligtvis väldigt individuellt. Ett genomsnitt för den som aldrig kört förut och inte ska köra privat ungefär 1 lektion per levnadsår. Många tycker det låter märkligt att en som är äldre behöver fler lektioner, men det har visat sig att ju yngre man är desto lättare tar man till sig information.

Öppettider kontoret: Måndag–torsdag 10:00–15:00