Färre och bättre kör­lek­tioner

En skola med personlig service

Häggviks Trafikskola i Sollentuna, sedan 1960

Boka tid

De 11 stegen

Välja trafikskola

När man väljer trafikskola bör man jämföra olika trafikskolor med varandra när det gäller priser och förväntad lektionsantal. Det kan skilja sig åt väsentligt mellan olika skolor.

Ansök om körkortstillstånd

Om du kontaktar trafikskolan så hjälper vi gärna till med ansökan och syntest som vi bjuder på.

Om man ska träna privat

Så måste man genomföra en handledarutbildning för både elev och handledare. Avgiften på Häggviks trafikskola är för närvarande 300kr.

På kursen går vi igenom hur man ska träna så effektiv trafiksäkerhet och ekonomisk som möjligt. Kontakta trafikskolan för anmälan.

Teoriutbildning

Det bästa resultatet får man om man studerar teori samtidigt som man tränar praktiskt. Trafikskolan hjälper naturligtvis till med hur du ska planera teorin så att det passar just dig.

Övningskörning

När du kommer till trafikskolan så kommer läraren tillsammans med dig att planera en personlig utbildningsplan så att den överensstämmer med dina önskemål och förkunskaper.

Träna

För att din utbildning inte ska bli onödigt utdragen och kostsam är det en stor fördel om du kan mängdträna med en handledare. Din handledare är väldigt välkommen att följa med på dina lektioner så att hen får en uppfattning om hur man kan genomföra en lektion så den blir så effektiv som möjligt.

Intensivutbildning

Om du vill genomföra din utbildning på kort tid, kontakta då trafikskolan i god tid innan, så kan vi lättare planera din intensivutbildning.

Riskutbildning 1

Detta är en kurs där vi informerar om Alkohol, droger och riskfyllda beteenden. Kursen tar ungefär 3 timmar. Naturligtvis kan man genomföra på Häggviks trafikskola.

Riskutbildning 2 halkbana

Detta är en praktisk kurs där man tränar på hur man kör på halt väglag. Om du kontaktar trafikskolan så informerar vi mer.

Teoriprov och körprov

Självklar hjälper vi till med anmälan till trafikverket när du börjar bli redo. Detta är en fördel eftersom du kör en bil som du är van vid. En annan fördel är också att vi har kortare väntetid än den privata sidan.

Återbud av lektione

Om du av någon anledning lämnar återbud måste du meddela trafikskolan senast 13:00 dagen innan. Om så inte sker debiteras man för en lektion.